RİZE İKİZDERE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

ARALIK AYI DÖGEP ÇALIŞMALARI...

ARALIK AYI DÖGEP ÇALIŞMALARI...

    "Yapılandırmacı Eğitim Kuramı" öğrencinin derse aktif katıldığı, öğrenmeyi öğrendiği, öğretmen rehberliğinde bilgiyi keşfettiği bir sınıf ortamı oluşturmayı hedeflemektedir.  Okullarda bu etkili öğrenme ortamlarını hazırlamak da öğretmenlerin görevleri arasındadır. Öğretmenlerin dersin konusu, amaçları ve kazanımları doğrultusunda materyalleri kendilerinin hazırlamaları ya da hazır materyalleri kullanmaları öğrenme-öğretme sürecinde öğrencilerin derse olan ilgisini çekmekte, akademik başarıyı arttırmakta ve kalıcı öğrenmeye katkı sağlamaktadır. Bu bağlamda yapılan araştırmalara göre hazırlanan materyaller derslerde kullanıldığında aktif öğrenmeyi sağladığı, bireysel öğrenmeyi desteklediği, öğrencilerin derse bakış açısının olumlu yönde değiştirdiği, akademik başarıyı olumlu yönde etkilediği görülmektedir. Öğrencilerin okul ortamında çalışması ve hazırladıkları materyalleri derste sunmaları, öğrencilerin materyal hazırlama konusundaki sorumluluklarını ve motivasyonlarını arttırmaktadır.

     Bilindiği üzere 2000 yılından sonra doğanlara 'Z kuşağı' denmektedir. Z kuşağı çabuk sıkılan, düz anlatımdan ve geleneksel yöntemlerle işlenen derslerden yeterince verim alınamayan bir nesildir. Biz de Z kuşağının bu yönünü dikkate alarak, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün himayesinde DÖGEP Aralık ayı etkinliğinde 'Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde yer alan ibadet konularının öğretilmesinde temel ilkeler, öğretim metotları ve materyallerinin hazırlanması ve kullanılması' konu/eylemine yönelik çark tasarladık. Ortaokul ve lise düzeyine hitap edecek şekilde çark geliştirdik. Tasarımda öğrencileri güdülemeyi ve böylelikle kalıcı öğrenmeler gerçekleştirmeyi amaçladık.

       Tasarımımız şu şekilde kullanılmaktadır: Öğrenci çarkı çevirir, çarkta oka denk gelen puan, cevaplayacağı sorunun puanı olur. İçinde ibadetlerle ilgili kavramlar ve sorular olan keseden bir kâğıt seçer. Eğer doğru cevaplarsa puanı hanesine yazdırır, cevap veremezse veya yanlış cevap verirse puan alamaz.

    İbadetle ilgili konuların bitiminde, dersin tekrar bölümünde tasarımımızı kullandık. Eğitimi, oyunla harmanlayınca öğrenciye dersin hem daha cazip geldiğini, hem de öğrenmenin daha kalıcı olduğunu gözlemledik. Sınıfı gruplara bölüp, derse tatlı bir rekabet katınca öğrencilerin öğrenmedeki isteğini, öğrendiğini ve geri bildirim yaptığını gördük.

Fazliye- Hüseyin Turanlı ÇPAL Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Şeyda Nur KARATAŞ

 Atatürk Ortaokulu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Mahmut DERTLİ

Öğretmenlerimizi tebrik ediyor, iyi çalışmalar diliyoruz.

 

02-01-202002-01-202002-01-202002-01-202002-01-2020

 

 

İkizdere Kaymakamlık Binası Kat 4 İKİZDERE / RİZE - 0 (464) 416 11 67

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.